♥I Heart Kuih Pelita♥

Assalamualaikum w.b.t


Perghh, tajuk tak boleh nak belahkan? I heart I heart bagai. Padahal, kuih tepung pelita je kot. Haha. Sebenarnya aku nak tulis aku suke giler Kuih Pelita. Tapi memandangkan bebudak sekarang ni suke betol dok nulis I Heart U la hapelah, jadi aku pun dok ngikut. Kehkeh

Ok, aku tau dudel aku macam gila. Banyak gila kau beli. Kau nak mandi bunga kuih pelita ke? Haha. Tak adelah. Tipu je! Aku paling sikit beli RM4, paling banyak Rm6/Rm8. Bergantung pada situasi ye. Aku memang suke gila kuih ni. Turun je kereta, aku serbu dulu gerai makcik ni. Takut habeh. Haha


Tapi, untuk pengetahuan kau orang, untuk kuih pelita ni pun aku memilih. Haa, memilih yang macamane? Aku tengok dekat isi dia yang manis tu. Ade orang buat yang warne hijau tu rase pandan la, alaala macam lengkong la. Asal aku beli, kalo macam tu, memang aku tolak tepi. kau amek la. Aku taknak! Aku suke kuih yang warna hijau dia macam hijau lemaklemak gitu. Sodap gilo bai!

*Gambar dicurik dari googeli

Selalunya aku akan makan around 5 bijik. Yang lain kalau orang taknak, aku bedal tanpa segan silu! Haha. Tapi, aku ade gak competitor bab2 makan kuih pelita nih kat rumah. Ni budaknye!

Aku nak pijak kau boleh?

Hokei, ni adik tiruan aku yang sulong. Rase nak lempang lempang je dia. Haha. Lepas balik terawikh, aku akan serta merta tanpa toleh menoleh teros ke dapor, pergi rembat dulu kuih pelita sebelom budak tu bedal.


Sekian, kau orang suke makan hape pulak?

3 comments:

sergeant keroro said...

onde2 :P

Pure Mahabbah Fillah said...

assalam..

sedapnya kuih pelita..

sob..sob..nceb posa..iihii

Cik Kasut said...

wah sedapnyer...time2 ni ler plak kan...km kurang skit kuih nie tp kami paling suka mkn ayam...sedap sangat...ari2 mkn ayam pun no hal..tp x suka mkn kari ayam sbb kureng mkn kari..lg 1 kureng mkn kfc walaupun suka ayam...y? i don't know...hahaha