Bila tak dapat, sebok nak dapat. Bila dah dapat, tehegeh hegeh taknak.

Hush, tarik napas panjang lonjong lonjong kau orang semua baca tajuk aku kan. Nampak macam aku tengah emo kebengangan gila kan kan kan? Ngahaha. Sandiwara je semua tu. Kau orang semua tau tak semalam punya semalam dan semalam iaitu 02/02/2012 adalah tarikh kita boleh mengecek result kemasukan ke UITM. Woahh. Aku cek. Aku cek.


Dan


Aku dapat


Jeng..jeng..jengg




Aku tak tau la nak menggambarkan emosi aku macam mana. Happy atau sedih atau kegirangan atau kemurungan. Wadepak. Seperti biasa macam emosi aku yang sebelum sebelum ni. Kalau nak buat pilihan, memang akan ku perah otak ni habis habisan. Padahal tak ada pape pun yang sebenarnya. Aku je terlebih heboh T__T 




 ♥ Situasi 1. ♥


Aku : Anis, ko dapat tak UiTM?
Anis : Aku tak dapat cek lagi.
Aku : ( Dah mula menggelabah ayam. Ke hulu ke hilir sana sini)
4 hours later.... ( Keluar omputih bai)


Anis : Aku tak dapat la 'Ain.
Aku : WHATTT??!!!! (Bergegar rumah gidik and her kids iaitu kucing peliharaan aku)


Hipotesis : Semakin tiada kawan 'Ain yang dapat sama, semakin 'Ain tawar hati.
Kesimpulan : 'Ain tawar hati




 ♥ Situasi 2. ♥


Akakku : Ko da picit setuju belom?
Aku : Belom.
Akakku : Apesal tak picit lagi?
Aku : Sebab aku ada alasan paling bodoh dalam dunia.
Akakku : Amende?
Aku : UiTM tu ada Koku!! Kene pegi camping semua. 3 sem pulak tu. AKU BENCI KOKUU!!


Hipotesis : Jika sesuatu tempat ada KOKU, maka 'Ain akan membenci tempat itu dengan sepenuh jiwa raga.
Kesimpulan : 'Ain benci KOKU.




Tapi, kalau nak diikotkan kewarasan otak, mana ade mana mana Universiti yang tak hado Koku. Betul tak? Banyak cekadak pulak budak 'Ain ni.




 ♥ Situasi 3. ♥
Aku dah picit butang setuju.
Aku : Arghhhhhhhhhh!!!!!!! Bencii!!
Akakku : Ko apehal?
Aku : Tak dapat asrama!! Wadepish!!!!


Hipotesis : Jika tak ada asrama, 'Ain tak nak.
Kesimpulan : 'Ain suka asrama. (Hakktuih! Sebenarnya lebih kepada nak almari, katil ngan meja belajar. Haha!!)




Oh, banyaknya dugaan dari-Mu Ya Allah. Dlu pun sama lepas SPM. Ada tiga pilihan. Lagi dasyat. Mane satu nakk?


 ♥Form 6
 ♥Politeknik
atau
 ♥UiTM di hatimu


Aku pilih Politeknik. Ape pasal? Aku pun tak tau.


Jadi, semua pilihan di tangan aku. Sama ada pergi tawaran yang ini, atau tunggu UPU bulan 9 nanti. Hurmm??


Korang rasa macam mana??


Dan oh ye, ada tak sapa sapa blogger dapat UiTM Shah Alam? Angkat bulu roma!! Mai bagitau aku. Aku tak dak kawan kalau jadi pergi!!!




Sincerely,
PHATETIC 'AIN..





10 comments:

Hitsugaya Hadi (氷) said...

hahaha,,, hadi pon benci KOKU ... wadepak!

budakampung said...

saye pon budak uitm shah alam..jom titew tawan~ *sambil buat muka inesen..bhahahaha

sabar je lah ain oii..pegi uitm sensorang pon ok what??hehe

Tasha said...

IPTA kan,xle lari lah dari koku. kte pnggil ko-k...haha

::WafaIrdina:: said...

wahhh
congrats yaa
selamat meneruskan stdy
:D

Cik Kasut said...

ok le 2...alah mula2 menaglah tak best lama2 oklah alah klu xdpt asrama pun besepah umah sewa kat sec 7 ke 8 ke...dekat je ngan uitm 2.pape pun tahniah :)

CIK IMAKASIHDANI said...

saya budak uitm. uitm pun ok ;)

atyn nayn said...

wuu. da lama tak denga cite akk. hee. jarang da on blog sejak kwen ngn abg min ho. bhahaha :p btw, wt keputusan btol2! hehe. congrates kak! :DD

haney said...

kite pon dpt uitm n xdpt asrama. dan x kenal sape2. jom kte kawan! hehehe :)

haney said...

kite pon dpt uitm n xdpt asrama. dan x kenal sape2. jom kte kawan! hehehe :)

said...

Haney! Haha. saya baca blog awak.masalah kita sama. hadoi. saya harap sangat dapat asrama..risaunye T_T