Aku difitnah! Aku innocence derr

Assalamualaikum w.b.t


Agak lama jugaklah aku tak jadi seorang yang mentypo.(Perosak bahasa kebangsaan). Dah lama tak tulis entri. Aku tulis ni sebab ada seorang manusia bernama Edida request suruh aku cerita pasal adikadik tiruan aku. Pergh, yang baru memfollow, mesti tak taukan adikadik tiruan tu ape kan kan kan.




Hari ni aku nak cerita pasal adik tiruan nombor dua. Dia ni sumpah kelakar. Apo kelakar eh? Mulut dia tu memang susah betul nak bercakap mengeluarkan apa yang terbuku dalam dada masa di rumah. Esh, kejadian yang paling kelakar malam tadi.


Sebelum aku pergi terawikh dekat surau, aku dah bagi dia tugas untuk bace satu keratan akhbar (perghh ayat!) ni. Huruf dia besarbesar hokei. Sesuai untuk budak tadika kocik macam dia.


Kakak, nanti baca ni. Tak tau, tanya mak. Balik nanti, Kak ‘Ain tanya’ dalam nada kecikguan.


Sesaat lepas tu, dia masuk bilik maknya sambil menyorok di belakang pintu menangisnangis. Nangis senyapsenyap. Kuikui.


Aku panggil lagi,


Kakak, hape pasal kau nangis ni. Adik buat eh?(Adik dia gangster). Jangan lupa baca tau surat khabar tu


'Aku gangster'


Adik dia matimati menafikan


'Adik tak buat, kakak tibatiba nangis' eh budak ni, biar betik.


Aku balikbalik je dari surau, dan aku terhidu cerita kelakar. Masa aku pergi surau,


Kenapa kakak nangis ni’ mak dia tanya.


Kak ‘Ain suruh kakak baca ni, tapi kakak nak tido


Haaa, what the pocong! Haha, sebab tu aje kau nangisnangis. Terror betul.


'Aku difitnah! Aku innocence derr'

13 comments:

teha said...

hahaha ! ingt difintah ape td.. suspen jee

cik Beskod said...

wow comel2 hehe...

ksian cik ain hehehe

atyn nayn said...

haha.mcm tu plak. kesiann.hee :)

feza said...

itulah kakak ni.adik nak tido la.hehe

SweetLikeWhat said...

haha..nangis sebab taknak baca..takut sangat la tuh.. :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

hahah . comel comel

kesian ye :)

said...

@SweetLikeWhat haha, saje garang2 sikit, kalau tak dia taknak belajar.

^__^

sergeant keroro said...

haha, ingat apa la :P

si macho said...

:D bhahahaha lawak laaaa


comell je nangis sbb takut :D

Diana @ bilakukatacinta said...

bdk2..tak dpt nak bezakan suruhan dan tekanan... hehe...yelah..kalau tak buat rasa cam salah sgt ...cian dia

alif haris said...

har har har .. comelnye ..
ingat kene fitnah ape td hehe

sifu im said...

kim salam kt adik no 2 ko tu er..ahaha

ABU said...

adek tiruan pulak...hahahaha