Blogwalking Seantero Dunia

Assalamualaikum w.b.t

Hello hai haliu hoihoi semua!
Anyeong haseyo!
Hehe, disebabkan hari ni banyak sangat masa lapang, jadi tadi saya book flight yang singgah ke benuabenua lain.
Benua Europe ke tak pun guinea pig. Ok, merepek!
Finland, Denmark, Romania, France dan bagaibagaibagai lagi.
Seronok tak jalanjalan?
Mestilah seronok! Jalanjalan dalam alam maya jelah. Almaklumlah, aku ni selalu wonder, adakah kita rakyat Malaysia je yang suka merepek dalam blog ni. Ruperupenye orang dari negara lain tu pun sama.

Macamane aku boleh tersesat kat page dia orang semua? Ok, kepada yang dah tahu, sila jangan gelak.

Dekat Sungha Jung tu, Right click > Open Link In New Tab

Inilah hasil dia

Dia akan listkan orang yang sama minat dengan kita. Ok, aku eksaited! Kalau kau tulis interest kau bau bunga taik ayam, kompemkompem kau akan berjumpa dengan orang yang sama spesies dengan kau. Sangat rare tu! Jadi dari situ aku boleh tengok belogbelog orang dari France, Romania, Finland, Denmark bagai bagai bagai.

Bahasa? Tak payah cakap, haram jadah aku tak paham. Tapi, terima kasihlah kepada incik googeli translate. Sedikit berbanyakbanyak dia telah membantu aku yang blur bila tengok blog dia orang ni. Haha. Rase macam aku pulak orang asli kat situ. Yang aku tau cakap France, J'etaime je. hehe.

Hokei, lepas incik googeli translate, baru aku paham. Hehehe. Sorry guys! Saye tak terror macam kau orang. Blogger picisan yang tau berbahasa Melayu, Inggeris, suku Korea, suku Mandarin 1/10 Tamil. hehe.
Yang dekat atas tu saya amek dari belog Miss Sorine. Hai, aku ni memang suka nak tengok bendabenda dari luar negara. Hello, saya jakun boleh tak? Habes, belogger Malaysia yang berbelas riban ni kau taknak amek tau? Saje aku nak tukar angin kejap. Tak dapat pergi luar negara, tengok belog dia orang ni pun dah memadai. Untunguntung, kalau aku kawan dengan dia orang, bolehlah aku poskan belacan untuk dia orang. Ngahaha. Kau nak aku pos belacan dekat kau?

*muke mintak penampa!

Kawankawan aku yang otak separuh genius dah terbang ke luar negara. Weyh, bawakkan aku roti dia orang! Haha, kompem berkulat! Kepada student luar negara yang bace post aku ni, sila jangan gelak! Nanti aku nangis terlompatlompat bukan gulingguling dah.










Wahh, banyak gilelah gamba, sori buat berokband kau orang jadi gusar. Mesti lambat load. hehe. aku suke dekat gambarlah. Sekian untuk entri kali ini. Kau suke menjelajah?





Credit to : Oursurprisingworld.com


4 comments:

Golden Rose said...

bestnye kenal2 dgn blogger luar malaysia....bleh share2 pengalaman & pengetahuan...suka sgt tgk gambar2 mereka...tapi pas tgk teringin plak nak pergi sana sama...

nurulain1011 said...

golden rose : bestkan. saye pun teringin nak ke oversea. takpe, belajar rajenrajen lagi, kumpol duit, pastu lempar duit kat airport cakap ' bawak saye pegi ke luar negara yang flight dia cukup dengan duit ni'...hehe

stellaizz said...

best nyerrrr...nak g oversea lahh mcm nie ekekekekekeke

nurulain1011 said...

stellaizz : untong lahh. nak ikot! hehe