LAJULAJU BLOG

JQUERY LAZY LOAD PLUGIN
 

Yeahh!
oh pagipagi lagi dah buat belog
ceh
Kat sini nak share tiptip nak menglajukan loading blog korang
almaklum la, orang pompuan ni
Suke noo la me-make/up belogbelog beliaw
yeah, aku juga!

terima kasih kepada belog moon
terbace tadi kat belog dia
lets start the engine baby

Pertama-tama
Pegi cek dulu speednya dekat sini

Lepas itu, pergi ke Design > Edit HTML (tick expand widget templates)

Ctrl F > tulis </head>
Copy kod di bawah dan pastekan di atas </head>


<script charset='utf-8' src='http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3.2/jquery.min.js' type='text/javascript'/><script src='http://pwam.googlecode.com/files/jquery.lazyload.js' type='text/javascript'/><script charset='utf-8' type='text/javascript'>$(function(){$("img").lazyload({placeholder:"http://pwam.googlecode.com/files/grey.gif",threshold:200});</script>

Untuk penerangan yang lebih clear boleh pergi sini

Lepas aku dah cube tadi, ada jugak la perubahan
tapi, kalau page aku tengah loading, pastu korang kire saat,
kalau tak sama. jangan marah aku weh pasal post mendemende ni
haha!
tak tau la kalau ia berfunction dengan betol atau tidak atau setakat menyedekahkan virus kat belog kita



Sebenarnya, cara yang terbaik nak mengupgradekan speed blog korang adalah mengurangkan penggunaan widgetwidget yang comeicomei tu

Kalau nak bace pasal melajukan blog lagi boleh bace kat sini
Macam owner blog ni kate
Diorang datang untuk bace blog korang, bukan tunggu bas
Hehe
Renungrenungkan dan selamat beramal
Cheewah haha 

*belog aku pun manyak widget..kehkehh

ADIOS

No comments: